3 Ocak 2022 Pazartesi

1.HAFTA

 


Öğretici İçerikler

1.Her öğrenciye hammadde gözüyle bakmak ve onu en iyi şekilde işlemek.

2. Başarı değişimden kaçanların değil, kovalayanların ulaştığı bir hedeftir anlayışı.

3.Teknoloji kafasında bulunan özellikler      

- Eleştirel düşünebilme

- Analitik düşünebilme

- Yaratıcı düşünebilme

- Dolayısıyla problem çözücüdür.

4.Ülkemizde  II. Dünya Savaşından günümüze ilk defa memur olma isteğinin tavan yapmış olması.

5. Değiştirme umudu olan öğretmenler bir şeyleri değiştirebilirler.

6. Kabına sığmayan bireylerin yetiştirilmesini ancak öğretmenlerin başarabileceği bir iş olması.

7. Yapay zeka teknolojinin gelmiş olduğu en uç ürünüdür.

 

İlginç Bulduklarım

1. Tevratta erkeğe verilen ceza ekmeğini taştan çıkarmak olması. 

Yani islami açıdan düşünürsek ekmeğini taştan çıkaranlara mükafat vardır. Çünkü ekmeğini taştan çıkaran kişi helal kazanç elde etmiştir. Helal kazanç elde edenlerde Allahın rızasını almış kişilerdir. ( Maide Suresi 88. ayet: Allah'ın size rızık olarak verdiklerinden helal ve temiz olarak yiyin. ) 

 Rıza alınan , hoşnut olunan bir eylemi gerçekleştirmek semavi din olan islam da  övülürken yine semavi bir din yahudiliğin kutsal kitabında ceza olarak görülmesi şaşılacak bir durumdur.

2. Tevratta kadına verilen ceza acılar içinde doğum yapması.

Semavi dinlerde özelliklede islamda işlenmemiş bir suçun veya bir günahın cezası olmaz. Dolayısıyla  bu insanların suçu kadın olarak mı dünyaya gelmiş olmalarıdır. O zaman mantıksal açıdan düşündüğümüzde cinsiyet seçimi insanların elinde değildir. Allahın kudreti ve iradesindedir. Öyleyse Allahın bizzat kendisinin kontrolünde olan bir şey için neden hiç bir etkisi ve tesiri olmayan kulunu cezalandırsın.

 

Katıldıklarım

1. Her birimizin bu dersi aldıktan sonra  tabiri caizse " Teknoloji kafasına sahip  olma"  düşüncesine katılıyorum.

 

2. Eğitimi kurtaracak olan şey  teknoloji kafasında olmaktır.

 

3. Teknoloji kafasında olanlar şikayet edenler değil problem çözücü kişilerdir.

 

4. Günümüz gençliğinin çözen değil çözülen konumunda olması.

 

5. Problem çözücü insanlar problemsiz mesleklere (memurluk) yönelmezler.

 

6.Problem çözücüler emir alan değil , emir veren kişilerdir.

 

7. İnsanlar mecbur oldukları  için memurluğu tercih etmektedirler.

 

8. Biz öğretmenler öğrencileri emir alan değil kabına sığmayan bireyler olarak yetiştirmemiz gerektiği düşüncesine sahip olmak.

 

9. Günümüzde "ekmeğini taştan çıkarma" ifadesinin reel hayatta karşılığının  giderek zayıfladığını.

 

10. Yakın zamanda insana gerek kalmadan her şeyin insansız yapılacağı öngörüsü

 

11. Her an teknoloji gelişiyor. ve yeni bir şeyler ortaya çıkıyor.

 

Katılmadıklarım

1. "Teknoloji ,  insanın tanrıya kafa tutması veya isyanıdır."

 

 Katılmıyorum çünkü teknoloji tanrı tarafından insan sunulmuş büyük bir nimettir. Bu nimeti ,tanrının koymuş olduğu emir ve yasaklar çerçevesinde kullanırsa insan kendisine ve dünya insanlığına fayda getirecektir. Aksi taktirde bu nimet insana zulümden başka bir şey getirmeyeceği aşikardır.

 

2." İnsanların gün geçtikçe çoğalan bilgilerle baş edemeyeceği düşüncesi."

 

    Katılmıyorum  aksine  her gün yeni bilgilerin insanlara sunulduğu bu dünyada baş edememe düşüncesi diye bir şey olamaz. Bilgilerle baş etme bilgisine ve becerisine  yine çoğalan bilgilerden öğreniyoruz. Kısaca ifade etmek gerekirse  "Derdim bana derman imiş" penceresinden bakabilmek gerek olaya.

 

3. Teknoloji insanın başın gelmiş en kötü şeydir.

İnsanların başına ne geliyorsa cehaletten gelir. Teknoloji geliştikçe dünya insanı cehaletten bir adım daha uzaklaşmış olur. Fakat bu demek değildir teknolojisi gelişmiş ülkeler yada teknolojik açıdan ileri seviyeye sahip insan tamamen cehaletten kurtulmuştur. Teknolojik açıdan gelişmişlik ; insanı tek başına cehaletten kurtarmaz. Bir benzetme yapacak olursak teknoloji insan bedeni, akıl ve düşünmede ruha benzer. Nasıl ki ruhu olmayan kişi canlılık belirtisi vermez; teknolojinin kullanımında aklını kullanmayıp düşünmeyen kişide cehaletten uzaklaşmış sayılmaz.

 

Öğrendiğimiz  Program


 OBS STUDİO  programı öğrenildi.

 

Konu anlatım linki için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts

ÖZ GEÇMİŞ

      10.08.1994 yılında Malatyanın Battalgazi ilçesine bağlı Hatunsuyu Kasabasında doğmuşum. İlköğretimimi 5. sınıfa kadar Hatunsuyu Çiçe...